خدمات مشاوره مهندسی- اموزش و انجام پروژه شبیه سازی صنعتی دانشجویی

گروه مشاوره آموزشی - پژوهشی بنیان دانش توس ارائه مشاوره، آموزش و انجام پروژه های شبیه سازی صنعتی و دانشجویی

خدمات مشاوره مهندسی- اموزش و انجام پروژه شبیه سازی صنعتی دانشجویی

گروه مشاوره آموزشی - پژوهشی بنیان دانش توس ارائه مشاوره، آموزش و انجام پروژه های شبیه سازی صنعتی و دانشجویی

خدمات مشاوره مهندسی- اموزش و انجام پروژه شبیه سازی صنعتی دانشجویی

گروه پژوهشی - آموزشی بنیان دانش توس در اسفند 1390 با همکاری تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های معتبر تهران و مشهد شروع به کار کرد و توفیقات زیادی کسب نمود که به تدریج در وبلاگ بارگزاری خواهد شد. در همین راستا شاخه آموزشی گروه اقدام به راه اندازی سایت moomsan.blog.ir نمود تا ضمن ارائه آموزش های مجازی، به ارتقای خدمات گروه بپردازد. در این وبلاگ فعلا خدمات کدنویسی فرترن به مرور بارگذاری می شود. امید است مورد استفاده متخصصین بازدید کننده از سایت قرار گیرد.
آدرس: مشهد، بین سلمان فارسی 5 و 7 پلاک 48
راه های تماس با گروه :

Tel: +98 915 125 2688
Phone: +98 51 38477407

زمان پاسخگویی: 9 تا 13:30 و 16 تا 21
Telegram.me/moomsan
moomsan@gmail.com
ID: @moomsan

 

 

پردازش تصاویر دارای دو شاخه عمده بهبود تصاویر و بینایی ماشین است:

  • بهبود تصاویر دربرگیرنده روشهایی چون استفاده از فیلتر محوکننده و افزایش تضاد برای بهتر کردن کیفیت دیداری تصاویر و اطمینان از نمایش درست آنها در محیط مقصد (مانند چاپگر یا نمایشگر رایانه)است
  • بینایی ماشین به روشهایی می‌پردازد که به کمک آنها می‌توان معنی و محتوای تصاویر را درک کرد تا از آنها در کارهایی چون رباتیک و محور تصاویر استفاده شود.

در معنای خاصتر  پردازش تصویر عبارت است از هر نوع پردازش سیگنالی که ورودی آن یک تصویر است (مثل عکس یا صحنه‌ای از یک فیلم) اما خروجی پردازشگر تصویر می‌تواند یک تصویر یا یک مجموعه از نشانهای ویژه یا متغیرهای مربوط به تصویر باشد.

در اغلب موارد هنگام پردازش تصویر ، تصویر را بعنوان یک سیگنال دو بعدی (تصاویر سیاه و سفید) و یا سه بعدی (تصاویر رنگی) در نظر میگیرند و با بکار بردن تکنیک های استاندارد پردازش سیگنال آن تصویر را پردازش میکنند.

برخی موضوعات مهم در حیطه پردازش تصویر عبارت است از:

ناحیه بندی تصویر

ناحیه ­بندی تصویر عبارت است از تفکیک پیکسل­ های تصویر به نواحی مجزایی که بر حسب ویژگی­ هایی مانند شدت روشنایی، بافت و یا رنگ، یکسان هستند و یا تا حد ممکن همبستگی دارند. ناحیه ­بندی تصاویر در بسیاری از کارهای پردازشی بر روی تصاویر، چون تصاویر درمانی، بینایی ماشین، فشرده سازی تصویر، شئ شناسی، نیازی ضروری و مهم برای شروع پردازش بر روی شی یا بافت مورد نظر می ­باشد.

تشخیص اشیاء

شی به همه چیزهایی که در یک تصویر وجود دارد اطلاق می­ شود و فرایند تشخیص شی در تصویر به ساده­ترین تحلیل تا پیشرفته ترین تحلیلی که ممکن است با دیدن یک تصویر صورت بگیرد اطلاق می­ شود. مانند تشخیص انوع اجسام طبیعی و مصنوعی، تشخیص وضعیت هوا، تشخیص بیماری و روش درمان، تشخیص معادله و حل آن، تشخیص وضعیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تشخیص چهره شخص، تشخیص وضعیت اعضای بدن شخص و تشخیص وضعیت روحی شخص، همه این تشخیص ­ها از تصاویر قابل استنتاج است.

 

 

تشخیص چهره

روش تشخیص چهره یکی از چندین روش بیومتریک است که دارای دقت بالا بوده و می تواند تا مدت ها قابل اتکا باشد. برخلاف روش های دیگر اعتبار سنجی که لازم بود تا کاربر حداقل PIN و کلمه عبور، را به یاد داشته باشد، در روش های تشخیص چهره، کاربر خیلی راحت با چهره خودش، می تواند در پروسه اعتبار سنجی وارد شود. در حال حاضر علاوه بر این کاربردهای کلاسیک برای تشخیص چهره، اعتبار سنجی های جدیدی پدیدار شده اند.

لبه یابی تصویر

فرآیند تشخیص لبه یکی از مهمترین تکنیک ­های کارآمد و مفید در پردازش تصویر به ویژه در جداسازی و شناسایی چارچوب اصلی تصویر می­باشد؛ شیوه­ های متفاوتی جهت آشکارسازی لبه دریک تصویر وجود دارد که اغلب با مشکلاتی نظیر از میان رفتن داده­ های تصویر اصلی و عدم توانایی در لبه ­یابی در زوایای گوناگون مواجه هستند. هدف از تشخیص لبه، مکان­یابی مرزهایی از اشیای در یک تصویر است که پایه و اساس تجزیه و تحلیل تصویر و بینایی ماشین محسوب می­ شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی