خدمات مشاوره مهندسی- اموزش و انجام پروژه شبیه سازی صنعتی دانشجویی

گروه مشاوره آموزشی - پژوهشی بنیان دانش توس ارائه مشاوره، آموزش و انجام پروژه های شبیه سازی صنعتی و دانشجویی

خدمات مشاوره مهندسی- اموزش و انجام پروژه شبیه سازی صنعتی دانشجویی

گروه مشاوره آموزشی - پژوهشی بنیان دانش توس ارائه مشاوره، آموزش و انجام پروژه های شبیه سازی صنعتی و دانشجویی

خدمات مشاوره مهندسی- اموزش و انجام پروژه شبیه سازی صنعتی دانشجویی

گروه پژوهشی - آموزشی بنیان دانش توس در اسفند 1390 با همکاری تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های معتبر تهران و مشهد شروع به کار کرد و توفیقات زیادی کسب نمود که به تدریج در وبلاگ بارگزاری خواهد شد. در همین راستا شاخه آموزشی گروه اقدام به راه اندازی سایت moomsan.blog.ir نمود تا ضمن ارائه آموزش های مجازی، به ارتقای خدمات گروه بپردازد. در این وبلاگ فعلا خدمات کدنویسی فرترن به مرور بارگذاری می شود. امید است مورد استفاده متخصصین بازدید کننده از سایت قرار گیرد.
آدرس: مشهد، بین سلمان فارسی 5 و 7 پلاک 48
راه های تماس با گروه :

Tel: +98 915 125 2688
Phone: +98 51 38477407

زمان پاسخگویی: 9 تا 13:30 و 16 تا 21
Telegram.me/moomsan
moomsan@gmail.com
ID: @moomsan

مثال زیر را در نظر بگیرید:

مثال ۱ : struct و تابع در C++

#include <iostream>

using namespace std;

struct Person

{

char name[50];

int age;

float salary;

};

void displayData(Person); // Function declaration

int main()

{

Person p;

cout << “Enter Full name: “;

cin.get(p.name, 50);

cout << “Enter age: “;

cin >> p.age;

cout << “Enter salary: “;

cin >> p.salary;

// Function call with structure variable as an argument

displayData(p);

return 0;

}

void displayData(Person p)

{

cout << “\nDisplaying Information.” << endl;

cout << “Name: ” << p.name << endl;

cout <<“Age: ” << p.age << endl;

cout << “Salary: ” << p.salary;

}

 

 

 

 

 

 

 

در این برنامه، در تابع ()main از کاربر خواسته می شود که name، age و salary ساختار Person را وارد کند.

سپس، متغیر ساختار p به یک تابع ارسال می شود.

displayData(p);

تابع ()displayData متغیر بازگشتی ندارد و فقط یک آرگومان از نوع Person می گیرد.

سپس اعضای ساختار p نمایش داده می شوند.

مثال ۲ : struct بازگشتی از تابع در C++

#include <iostream>

using namespace std;

struct Person {

char name[50];

int age;

float salary;

};

Person getData(Person);

void displayData(Person);

int main()

{

Person p;

p = getData(p);

displayData(p);

return 0;

}

Person getData(Person p) {

cout << “Enter Full name: “;

cin.get(p.name, 50);

cout << “Enter age: “;

cin >> p.age;

cout << “Enter salary: “;

cin >> p.salary;

return p;

}

void displayData(Person p)

{

cout << “\nDisplaying Information.” << endl;

cout << “Name: ” << p.name << endl;

cout <<“Age: ” << p.age << endl;

cout << “Salary: ” << p.salary;

}

 

 

 

 

 

 

 

خروجی این برنامه مشابه برنامه بالا است.

در این برنامه، متغیر ساختار p از نوع ساختار Person در زیر تابع ()main تعریف شده است.

متغیر ساختار p به تابع ()getData ارسال می شود که از کاربر ورودی می گیرد و سپس به تابع () mainبازگردانده می شود.

p = getData(p);

نکته: مقدار تمام اعضای یک متغیر struct را می توان به struct دیگری با استفاده از = اختصاص داد در صورتی که هر دو متغیر struct یک نوع باشند. لازم نیست هر کاربر را به صورت دستی اختصاص دهید.

سپس متغیر ساختار p به تابع ()displayData منتقل می شود که اطلاعات را نمایش می دهد.

پایان قسمت بیست سوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی